Тәлімгерлік дегеніміз не? Тәлімгерлік бағдарламаларына сәйкес тәлімгерлік – бұл екі адамның арасындағы ресми қарым-қатынас, олардың біреуі өмірлік тәжірибесі мол және кішісіне жол көрсетуші немесе кеңесші қызметін атқарады. Бөлісу позициясындағы тәжірибелі адам тәлімгер ретінде белгілі, ал кішісі тәлімгер ретінде белгілі. Табысты тәлімгерлік қарым-қатынас тәлімгерге де, тәлімгерге де әртүрлі артықшылықтар береді.
Тәлімгерлік (тәлімгерлік) тарихына көз жүгіртсек. Ежелгі грек мифологиясында кеңесші Одиссей тәлімгер деп аталды. Александр Македонскийдің тәлімгері – Аристотель, Моцарт-Иоганн Себастьян Бах, ал Анакин Скайуолкерді Оби-Ван Кеноби тәрбиелеген. Жас мұғалімдерге тәлімгердің болуы өте маңызды: кешегі студенттердің білімі көп, бірақ әлі тәжірибе жоқ.
Тәлімгермен әлеуетті тиімді қарым-қатынасты қалыптастыра отырып, тәлімгерлер өздерін қызықтыратын саланың қыр-сырын меңгере алады, өмірлік түсініктер мен құнды кеңестер ала алады (мансаптық өсу, мансап жолы, кәсіби желі, кәсіби өсу сияқты тақырыптар бойынша) және әлеуетті ресурстар мен жаңа білім мен байланыстар арқылы көбірек мүмкіндіктерге қолдау табады.
Табысты тәлімгерлер үшін ұзақ мерзімді артықшылықтарға жақсы көшбасшы болу, басқаларға өз әлеуетін ашуға көмектесу, жаңа перспективалар мен жаңа идеялар алу және болашақ көшбасшыларды қалыптастыру кіреді. Тәлімгерлік көптеген нысандарда болуы мүмкін: кәсіби тәлімгерліктен және колледждегі немесе академиялық тәлімгерліктен бастап, сіздің жеке қажеттіліктеріңізге байланысты бейресми тәлімгерлікке дейін – сіздің өміріңіздегі қолдау немесе жақсартуды қажет ететін салаларға арнайы бағытталған.
Тәлімгерлік – бұл аға буынның тәжірибелі және білімді өкілінен жастарға білім мен дағдыларды берудің ең ыңғайлы және тиімді әдісі.Оқытудың бұл формасы ежелгі дәуірден бастау алады: сол кезде де жастарға әлеуметтену мен ересек өмірге қадам басуда көмек қажет болды.Осылайша өскелең ұрпақ қолданбалы білімге, қоғамда өзін-өзі ұстай білуге, құралдармен жұмыс істеу дағдыларына ие болады.
Тәлімгерлердің көмегімен жастардың бойында белгілі бір өмірлік құндылықтар, позитивті көзқарастар қалыптасады, олар тезірек анықталып, есейген шағында табысты жүзеге асады.
Тәлімгерлік заманауи білім берудеол әлдеқашан оның ажырамас бөлігіне айналған.Бұл бағдарлама барлық қатысушылар өз әлеуетін толық ашатын жемісті ортаны қалыптастырады: студенттер, ата-аналар, мұғалімдер, аймақтық кәсіпорындардың қызметкерлері, жас мамандар және педагогика мәселелеріне қызығушылық танытқандар.
Германияда
Педагогикалық институттың соңғы курстарында (семинария) студенттердің теориялық дайындығы біткен соң, олар бір мезгілде педагогикалық практикаға (референдумға) жіберіледі.18 ай бойы олар арнайы дайындалған мектепте жеке тәлімгердің бақылауымен жұмыс істейді.Мастер-тәлімгердің міндетіне тәлімгерді мамандыққа баулу, сонымен қатар университетте алған білімдерін тәжірибеде қолдану кіреді.
Сонымен, екінші мемлекеттік емтиханды ойдағыдай тапсыру үшін университет оқытушылары да, студенттің өзі де, оның мектептегі тәлімгері де бірдей жауапкершілікте болады.
Канадада
Тәлімгерлік – бұл көбінесе бір реттік кездесулер, консультациялар, тәлімгердің жетістіктері мен қателіктері туралы өз тәжірибесін жеке талдау және түсіну.Ол үшін тәлімгер-тәрбиеші өзара сабақ алмасуды ұйымдастыра алады немесе кейінірек талдау жасау үшін басқа біреу өткізетін сабақтарға қатыса алады.
Тәлімгерімен бірге ол семинарлардың жұмысына қатысады, біліктілікті арттыру бойынша практикалық сабақтарға қатысады, бірақ мұның бәрі жеке негізде.Сондықтан Канадада тәлімгерлік функциясы бар әлеуметтік институттар жоқ деп айтуға болады.
Жапонияда
Бұл елде тәлімгерлік бағдарламасына қатыспай, мұғалім болу мүмкін емес.Тәлімгер жас мұғаліммен аптасына кемінде 10 сағат және жылына кемінде 300 сағат бірге жүреді.Тәлімгер жылына 25 күн бойы оқуын тікелей мектеп қабырғасында жалғастырады, ал одан тыс жерлерде тәлімгермен бірге мамандандырылған іс-шараларды, семинарларды, пікірталастарды таңдайды және қатысады, жобалық және ғылыми-зерттеу жұмыстарын жүргізеді.Олар да білім беру бағдарламаларын тәлімгердің кәсіби тапшылығына қарай бірге таңдайды.
Тәлімгер өз тарапынан тәлімгерді мемлекеттік білім беру саясатының негізгі бағыттарымен (нормативтік-құқықтық база, оқулықтар, бағдарламалар, стандарттар, оқытуды цифрландыру, жалпы білім беру мәселелері) жүйелі түрде таныстырып отырады, проблемалық педагогикалық жағдайдан шығудың дұрыс жолын табуға көмектеседі. жағдайлар.
Қытайда
Мектептегі жұмысының алғашқы 3 жылында жас мұғалім міндетті түрде тәлімгерлік бағдарламасына қатысады.Ол өз пәні бойынша мектептегі оқу-зерттеу тобының және белгілі бір сыныптағы сабаққа дайындық тобының мүшесі.Топтардың жұмысына қатысу қатаң түрде стандартталған – олардың әрқайсысында аптасына 40 минуттан 2-3 сабақ, әр сабақ жұмыс уақыты ретінде төленеді.
Қытайда өте жақсы тәжірибелер кең таралған: мықты озық мектептерден және әлсіз мектептерден келген мұғалімдермен ұзақ мерзімді (3-5 жыл), тіпті басқа аймаққа көшу мүмкіндігімен өзара алмасу.Бұл білім берудегі тәлімгерліктің ең жақсы тәжірибелерінің бірі, ол әлсіз мектептегі білім деңгейін көтеруге мүмкіндік береді және өзін дұрыс ұйымдастырылған білім беру ортасында тапқан мұғалімдер ұжымына әріптестерінің озық тәжірибелерін зерделеуге және оны енгізуге тырысуға мүмкіндік береді.
Корея Республикасында
Тәлімгер туралы ереже мұқият пысықталған.Онда «бас мұғалім» мәртебесі бар, 1-біліктілік санаты бар және 180 сағаттық тәлімгерлік біліктілігін арттыру бағдарламасы бойынша оқудан өткен, кемінде 15 жыл жұмыс өтілі бар мұғалім ғана тәлімгер бола алатындығы айтылған.Білім басқармасы жанынан тәлімгер-педагогтардың кандидатураларын қарайтын және бекітетін іріктеу комиссиясы жұмыс істейді.
Комиссия таңдаған оқытушылар жұмыс уақытының жартысын студенттерге өз пәндерін оқытады немесе элективті курстарда дәріс оқиды.Жұмыс кестесінің екінші жартысы жас әріптестерді сүйемелдеуге, ғылыми-зерттеу жұмыстарына, мектептің өзінде де, оның қабырғасынан тыс жерлерде де тәлімгерлік бағдарламаларын әзірлеуге жұмсалады.
Эквадорда
Эквадорда білім берудегі тәлімгерлік те өте дамыған.Тек мұқият іріктелген оқытушылар ғана тәлімгер болады.Әр мектептен ең жоғары рейтингі бар бес мұғалім ұсынылады, олардың әріптестері әдістемелік көмекке жүгінгісі келеді.
Содан кейін муниципалдық деңгейде рефлексиялық семинар өткізіледі, оның барысында барлық өкілдердің ішінен келесі критерийлерге көбірек сәйкес келетіндер таңдалады: топта жұмыс істей білу, қарым-қатынас жасау қабілеті, соңғы педагогикалық технологияларды білу, олардың мағынасын саналы түрде түсіндіре білу және ашық шеберлік сыныптарында қолдану.
Болашақ тәлімгерлер 240 сағаттық теориялық және 880 сағаттық практикалық сабақтардан өтуі керек, содан кейін олар муниципалдық мектептерге барып, тәлімгерлерімен жұмыс істей алады.Оқытудың бұл жүйесі тәлімгерлерді өз сабақтарын жүргізу мүмкіндігінен айырады, олар ойын жаттықтырушысы принципі бойынша еркін негізде жұмыс істейді, бірақ тәжірибелі педагог емес.
Екінші жағынан, тәлімгерліктің бұл тәсілімен муниципалитеттің барлық мектептерінде білім беру көрсеткіштерінің шамамен бір деңгейі бар, өйткені тәлімгерлер тек жас мұғалімдермен ғана емес, мектептің барлық педагогикалық ұжымымен жұмыс істейді.
Білім беру қоғамдастығында тәлімгерлік – бұл тәжірибе алмасудың өзіндік арнасы.Білім, білік, тәжірибе, дағдылар мен құзыреттіліктерді алудың мұндай технологиясы басқа әдістерге (оқулықтар, сабақтар, өзіндік және жобалық жұмыстар, формальды қарым-қатынас) қарағанда әлдеқайда жылдам және тиімдірек жұмыс істейді.
Қарлығаш Есекеева,
«Өрлеу» БАҰО АҚ филиалы Қызылорда облысы
бойынша кәсіби даму институтының аға оқытушысы
>>> Біздің Facebook, Instagram парақшаларымыз бен Telegram каналымызға жазылыңыз! <<<