Шығармашылық арқауы – шынайы өмір

31

0

Сыр өңірінде қаламгер қыздар аса көп емес. Оның ішінде проза жанрында қалам тербеп жүрген Қазақстан Жазушылар одағының мүшесі, Қазақстанның Құрметті журналисі, облыс әкімінің «Тұран» сыйлығының иегері Несібелі Рахмет есімі қазақ әдебиетіне етене таныс. Жазушы биыл 70 жасқа толып отыр. Қалам иесінің әрбір шығармасында қарапайым өмірдің, адам баласына тән тұрмыс-тіршіліктің сан алуан қыры суреттеледі.

Қаламгер өмірінің бар мәнін шығармашы­лықтан тапқан жан. «Бір нәзік сезім», «Мен та­бынған құдірет», «Исламбек», «Құмырсқа тірлік», «Жиденің гүлі», «Нөлінші қатар», т.б кітаптары жарық көрген. Оның көркем әдебиетпен қа­тар, аймақтың журналистика саласында айқын қолтаңбасы бар. Сырдария аудандық «Сыр­дария», облыстық «Сыр бойы» газетінде, «Қа­зақстан-Қызылорда» телеарнасында ұзақ жыл қыз­мет етіп, мерзімді ақпараттың мәнді де мағы­налы болуына өз тарапынан мол үлес қосты.

Несібелі Төлтайқызы Сырдария ауданына қа­расты Қараөзек елді мекенінде дүниеге келген. Сондықтан болса керек, жазушының әңгіме­ле­ріне ауыл тақырыбы көбірек арқау болған. От­басы құндылығы дейтін ұғымға сай ағайын-туыс арасындағы өзара сыйластықты өмірмен те­рең байланыстыра бейнелеген шығармалары шы­­найылығымен тартымды. Әңгімелеріндегі «оқиға» ішінде кездесетін ойнақы әзілдері не­месе ойлы да астарлы түйіні оқырманын әп-сәтте баурап алады.

Жазушының балалық шағынан сыр шертетін «Белсебет» деген әңгімесі бар. Иә, сол заманда белсебет деген көп баланың арманы болатын. Мысалы, қазақ әдебиетінің көрнекті өкілі, ақын Темірше Сарыбайдың да алғашқы өлеңдерінің бірі «Белсебет» деп аталады.

Иә, тұлымшағы желбіреген кішкентай қыз өзімен қатарлас құрбыларының белсебетіне қат­ты қызығатын. Арасында кезектесіп теуіп те жүрді. Ауылда көп көлік жоқ, ара-тұра ғана бір­ді-екілі мәшине өтеді. Ұзын жолдың бойына шығып белсебетпен зулағанда бейнебір бойына қанат біткендей әсерленетін. «Шіркін, өзімнің белсебетім болса ғой» деп. Әйтсе де бір күні сол үшін болған тартыстан едеуір жарақат алып, жүрегі қатты шайлығып қалған ол бел­се­бет туралы балалық арманымен біржола қош ай­­тысты. Әңгіме балаларға арналған. Қызық­тырады әрі ойландырады.

«Қалаға келген Жуасбай» деген әңгімесінде аңғал мінез ауыл қазағының болмысын дәл бей­нелеген. Күнделікті тіршілікке еніп жатқан то­лассыз жаңалықтар, заман талабына сай қызмет көрсете бастаған сандық технологияның сыр-сипаты қызықты жайттарға кезіктіреді. Әңгіме желісінде еріксіз езу тартып отырып, елдегі аға­йынды еске түсіресіз.

Жазушы Несібелі апамыздың өзі де кө­ңі­лінің қалтарысында еш кірбің жоқ, ақ көңіл, аңғалдығы басымдау, қазақы болмысты қара­па­йым жан. Сондықтан болса керек, көркем шы­ғармаларындағы кейіпкерлері де соншалықты шынайы, жүрекке жақын.

Жазушының «Нөлінші қатар» деп аталатын әңгімесі бар. Тіпті бір кітабы осылай аталады. Әң­гіменің тақырыбына қарап-ақ не туралы ай­тылатынын бағамдап отырған шығарсыз. Иә, дәл солай, бір кісі театрда өтетін үлкен шығар­машылық кешке келеді. Отырайын десе, орын жоқ. Айтпақшы, орын жоқ емес, ортадағы ұзын­нан ұзақ қатардағы ақ матамен қапталған орын­дар түгел бос тұр. Сол орынның біріне отырайын десе бір жас қыз жолатпайды. Негізінде ол кісі де сол орынға отыруға әбден лайықты адам. Кеу­десі толған орден-медаль. Майдангер (кітапта аты-жөні жазылған). Таяғына сүйеніп әзер жү­ріп келген қария ентігін басып, алдындағы орын­дыққа отыра кеткісі келіп тұр. Бірақ «танымасын сыйламас» дегендей, әлгі жап-жас кезекші қыз алдындағы орынды қызғыштай қорып, ақсақалды маңайлатар емес.

– Ата, басқа орынға барыңыз. Бұл жерге қонақтар отырады.

– Қарағым-ау, мен де қонақпын. Бұл дүниеге бәріміз де қонақпыз.

– Жоқ, ата, мен қонақ емеспін. Тек осы рядқа жауап берем.

– Жауап берсең, берерсің, балам. Қария отыруға ыңғайланды.

– Ата, отыруға болмайды!

Иә, осы кезде оның үстінен қарайтын тағы бір кезекші қарияны қолтығынан сүйеп «Сізді бір жайлы орынға отырғызайын» деп әрі қарай жетектеп әкетті. Қарт майдангер кезекшінің же­тегінде қалт-құлт басып кете барды…

Әңгіменің шырқау шегі осы. Әрі қарай бірдеңе айтпақ түгілі, ойлаудың өзі көңілге үрей ұялатады. Қарттық кімнің басына келмес дейсің? Дәл осылай кейінгілердің түртпегіне ұшырап жү­ру кім-кімге де жеңіл бола қоймас…

Шындығында, бүгінгі күні адамдар арасын­дағы жылылықтың жоғала бастағанының бір белгісі болар, жасанды интеллект өмірімізге енді. Сұрағыңа жауап алғың келе ме, сұхбаттасқың келе ме, жоқ, әлде сырласқың келе ме, ЖИ жа­ныңнан табылады. Ол шіркінге не айтсаң, соны лезде орындап береді. Қандай ақпарат қажет, көзбен көріп, қолмен ұстағандай алдыңа тосады. Тіпті өлең жазып, ән де шығара береді екен. Демек енді бұрынғыдай, алып-ұшып, сезім құ­шып, арманға беріліп, айналаңнан  мейірім мен жылылық күтудің «дәурені» өтіп бара жатқан сияқты…

Иә, Мемлекет басшысы кітап оқитын ұлтқа айналу қағидатын алдымызға қойды. Өйткені кітап (газет-журнал) оқу арқылы адамның ішкі мәдениеті қалыптасады. Білім көкжиегі кеңейеді. Ал рухани таным-түсінігі мол адам көлденең кездескен «кедергілерге», қазіргіше айтқанда, ақпараттық шабуылдарға бой бермейді. Осы ретте ауыл тақырыбын арқау етіп, шынайы өмір келбетін суреттейтін Несібелі Рахмет шығар­маларының орны бөлек екенін атап өткім келеді.

Ақын, Халықаралық «Алаш» әдеби сый­лы­ғының иегері, Қазақстанның құрметті жазу­шысы, ҚР Мәдениет саласының үздігі Қаршыға Есімсейітова қанаттас, қаламдас құрбысы Не­сібелі Рахметпен облыстық телеарнада ұзақ жыл бірге қызмет атқарды. Сондықтан жазушының шығармашылығын да, шынайы болмысын да көбірек білуі керек.

– Несібелі Рахметова жайлы көп айтуға бо­лады. Оның студенттік кезеңдері, журналистік еңбек жолы, шығармашылығы, адами болмысы жайлы біраз білетін сияқтымын. Қазақ мем­ле­кеттік университетінің журналистика факуль­тетінде менен бір курс жоғары оқыды. Оның бол­мысы, табиғаты үнемі ой үстінде, әлдебір тыл­сым күштің жетегінде, оңаша сәттердегі қиял-ғажайыптың  ортасында жүретіндей көрі­нетін маған.

Оқуды жақсы тәмамдап, Сыр еліне келіп, алғашында облыстық газетте, кейіннен теле­­арнада қызмет жасады. Мен онымен 2000-жыл­дардан, яғни, «Қазақстан-Қызылорда» теле­ар­на­сында қызмет жасай бастаған кезеңнен бері жақын танып, араластым. Телеарнаның қым-қуыт тірлігінің арасында жүріп өзінің та­би­ға­тынан берілген мінезімен «Жаңалықтар» қыз­метінің жедел де шапшаң қимылды қажет ететін тұстарында асығыстыққа жол бермей, сабырмен, ыждағаттылықпен «жедел шабуыл» редакциясының жетекшілік қызметін мінсіз атқара білді. Редакцияға жаңадан оқу бітіріп келген жастарды журналистік шеберлік мектебінен өт­кізді. Көрерменді бейжай қалдырмайтын өт­кір де ұтымды сюжеттер дайындаумен қатар, сол мәселенің жауапкершілігін де көтере білуге үй­ретті. Қаншама шәкірт тәрбиелеп, кейін рес­пуб­ликаның жетекші арналарында Несібелі Рах­метованың ұстаханасынан шыққан таланттар шоғыры қалыптасты. Мықты журналист, та­лап­шыл ұстаз болумен қатар, ол – ең бастысы, шы­ғармашылық иесі. Қаламынан проза жанрының талғампаз оқырманға ой салатын небір көркем туындылар ақ қағазға төгіліп, бірнеше кітабы жарық көрді.

Оның кітаптары оқырман іздеп жүріп оқитын өміршең дүниеге айналды. Ойлы шығармалары өмір сүріп отырған қоғамның түйткілді тұс­та­рын дөп басып, кейде ойландырып, енді бірде езуге күлкі үйіріп, жаныңды жадырататын тұс­тары басым. «Құмырсқа тірлік» деген кіта­бын­дағы шағын әңгімелері тұтас бүгінгі қоғам­ның барометрі десек болғандай. Әдебиет­сүйер қауымның ортасында жақсы пікір қалып­тас­тыр­ған «Нөлінші қатар» атты әңгімесі – өзге жұрт байқай бермейтін тіршілік майданындағы өмір шындығы.

Сыр еліндегі бір шоғыр қаламгерлер арасында өзіндік орны бар прозаик Несібелі Рахмет ғұ­мырының жетінші белесіне осындай абыройлы еңбегімен көтеріліп келеді, – дейді Қазақстан Жазушылар одағының облыстағы өкілі Қаршыға Құрмашқызы.

Иә, жазушы Несібелі Рахметті көптен ерек­шелеп тұратын – оның қарапайым болмысы. Жалт-жұлт еткен науқаншыл іс-шараларда көп көріне бермейді. Есесіне, өндіріп жазады.  Атақ, мансапқа ұмтылмады. Десек те елдің ақпарат саласына сіңірген елеулі еңбегі бағаланып, «Қа­зақстанның Құрметті журналисі» атағы берілді. Облыс әкімінің мәдениет, әдебиет және өнер саласының  майталмандарына берілетін «Тұран» сыйлығын иеленді. Өзі туып-өскен Сырдария ауданының Құрметті азаматы атанды.

Қандай бір қызмет атқару барысында межелі жасқа жеткен адам зейнетке шығады. Ал қаламгер үшін ондай ұғым жоқ. Ой-қиялы тәрізді еңбек жолы да шетсіз-шексіз. Сондықтан ғұмыр бойы қауырсын қаламын жанына серік еткен Несібелі Рахмет апаймыздың да шығармашылығының толассыз жалғаса беруіне тілек қосамыз.

Ғазиза ӘБІЛДА,

«Сыр бойы»