Мейіргер ісін кәсібилендірудің маңызы зор

417

0

Фото: Нұрболат Нұржаубай

Қызылорда медициналық жоғары колледжі – Сыр өңіріндегі орта буын медицина мамандарын дайындайтын іргелі оқу орны. Жұмысшы мамандықтар жылына орай ғасырға жуық тарихы бар қараша­ңырақтың бүгінгі жетістіктері туралы колледж директоры, медицина ғылым­дарының кандидаты Жанар Қалмақ­овамен сұхбаттасқан едік.

– Жанар Амангелдіқызы, сөзімізді аймақтың медицина саласындағы, оның ішінде сіз басқаратын оқу орнын­да­ғы кадр құрамы, әлеуеті туралы әң­гімеден бастасақ…

– Қызылорда медициналық жоғары колледжі орта меди­ци­налық білім беру жүйесін же­тілдіру, кадр даярлау мен олар­дың біліктілігін арттырудың жа­ңа үлгі­лерін қолданысқа ен­гізіп отыр. Себебі бү­гінгі күні мейіргерлердің рөлі мен мәр­тебесін арттыру өзекті.

Аймақта 20 мыңға жуық ме­дицина қызметкері болса, соның 11 мыңы – орта буын өкіл­дері. Өңір орта буын қызмет­керлермен толық қамтылған. Оның 70 пайызы – мейіргерлер, 10 пайызы – ай­мақ­тық мейір­герлер. Орташа жас шамасы – 40, бұл мамандардың кә­сіби тәжі­рибесі мен еңбекке қабі­леттілігінің жоға­ры екенін көр­сетеді. Қызылорда меди­ци­­на­лық жоға­ры колледжінде 140 меди­цина маманы бі­лім бе­реді. Олардың 17-сі – педагог зерт­теуші, 25-і – сарапшы, 37-сі – педагог мо­де­ратор, 31-і – магистр, 1-уі – ме­дицина ғы­лымдарының кан­дидаты, 2-уі – акаде­миялық доцент.

Мейіргер ісін кәсібилендірудің маңызы зор
Фото: Медициналық колледж

– Биыл колледжден қан­ша түлек қанат қағады? Жұ­мысқа орналасуда қиындық болмай ма?

– Колледжде бүгінде 2719 студент білім алып жатыр. Биыл соның 873-і оқу бітіреді. «Ме­йіргер ісінің қолданбалы ба­ка­лавры» біліктілігі бойын­ша 858 қол­дан­балы бакалавр даяр­лап шығардық. Бұл – об­лыс­­та­ғы ме­йіргерлердің 10,4%-ы. Тү­­лек­тердің арасында оқуын уни­­вер­си­тет­те жалғастырып, ака­де­миялық бака­лавр дәре­же­сін алып, дәрігерге дейінгі қа­был­дауды өз бетінше жүргізіп үй­рен­­ген­дер бар. Студенттердің жұ­­мысқа орналасу көрсеткіші – 88 пайыз. Біздің мамандар тек Қы­­зылорда облысында ға­на емес, еліміздің басқа да ай­мақ­та­рында сұранысқа ие.

– Қазақстандағы мейір­гер­лердің кәсіби дамуында колледж жанындағы мейір­герлік істі дамыту орталығының рө­лі қандай?

– Білікті маман қашанда са­палы ме­­дициналық қызмет көр­сетеді. Сон­дық­­тан жұмыс іс­теп жүрген орта буын ма­­ман­­дары­ның білімін жетілдіру, иннова­ция­ларды тиімді енгізу және ор­­талық­тан­дырылған тренинг жү­йесі қажет. Ме­­йіргер ісін кә­сібилендіру және ака­де­­миялық мансаппен оларға әдіс­темелік кө­мек көрсету де – өзекті мәселе.  

Осыған орай 2024 жылы Қы­зылорда облысындағы орта буын мамандарының білік­ті­лі­гін ұдайы арттыру мақса­тын­­да медициналық колледж жа­ны­­нан мейір­гер ісін дамы­ту ор­та­лығы ашылды. Басты мақ­саты – орта буын меди­цина қыз­мет­­керлерінің кәсі­би құзы­рет­ті­лігін арттыру, ха­лық­аралық стан­дарттарға сәй­кес мейіргерлік білім беру жү­йесін жетілдіру, сондай-ақ ме­йіргерлік көмек­тің сапасын ба­ғалау мен талдау арқылы ден­саулық сақтау жү­йе­сінің тиім­ділігін арттыруға үлес қосу.

– Орталықтың тәжірибесі туралы айтып берсеңіз…

– Орталық орта буын медицина қыз­­меткерлерінің бі­лік­тілігін арттыру, сти­му­ля­ция­лық оқыту, ғылыми-әдіс­те­мелік, ме­­йіргерлік көмектің сапасын талдау және мониторингілеу бөлім­де­рінен тұ­­рады. Сұ­раныс артқан сайын ор­талықтың шта­ты да көбейіп, бү­гінде мұнда 12 маман ең­бек етеді. Об­лыс мейіргерлерінің бі­лік­тілік арттыру курсынан өту деңгейі, ең­бек жағ­дайы, кәсіби тұрғыда өсу мүмкіндігі, басқару жүйесінің тиімділігі және ме­йіргерлік тә­жірибеге инновация­ларды ен­гізу дайындығы жөнін­дегі пі­кі­рін анықтау мақсатында об­лыстағы бар­лық орта буын қыз­меткерлері арасында сауал­нама жүргізілді. Сауалнама нә­ти­жесінде облыстағы ме­йір­гер­лердің 44 пайызының жа­ңа әдіс­тер мен тех­ноло­гия­ларды тұ­рақты оқытуға қол жеткізгені анықталды. Ал 50,3 пайызы бакалавриат бағ­дар­ла­масы бойынша білім ал­ғысы келетінін көрсеткен. 2020-2024 жылдар аралығында «Пат­ро­наж қызметінің әмбебап-про­грессивті моделі» курсы бойынша мониторинг жүргізілді. Нә­тижесінде белгілі болғаны, ай­мақтық дәрігерлердің 28,3 па­йызы, аймақтық мейіргер­лер­­дің 37,7 пайызы, әлеуметтік қыз­мет­керлердің 10,2 пайызы, пси­хо­логтардың 15,2 пайызы білік­тілігін арттырған.

Бұл көрсеткішті жоғарыла­ту үшін оқу курстары ұйым­дас­тырылып, аймақ­тағы барлық ем­хананың бас дәрігерлері мен орын­басарлары білімін же­тіл­дір­ді. Қазіргі таңда емхана­лар­­дың психолог мамандары мен әлеу­меттік қызметкерлері  бі­­ліктілік арттыру курсынан өтуде.

Мейіргер ісін кәсібилендірудің маңызы зор
Фото: Медициналық колледж

– Мектеп оқушыларының денсау­лығы мектеп мейір­ге­­рі­нің бақыла­уын­да екенін біле­міз. Олардың да білімін же­тіл­діруге көңіл бөліне ме?

– Әрине, баламен жұмыс істейтін ма­манның жаңашыл­дық­тан қалмағаны абзал. Мек­теп мейіргерлері арасын­да да тал­дау жүргізілді. Нәтиже­сін­де 1,9 пайызы ғана білімін же­тіл­діру курсынан өткеніне көз жет­кіздік. Бұл нәтижені жақ­сарту үшін «Мектеп медици­на­сындағы мейіргер ісі» та­қы­рыбында 300 сағаттық сер­­тификаттау курсын ұйым­дас­­тырып, нәтижесінде 417 ме­йір­гердің 97 пайызы курстан өтті. Басым бөлігі – шал­ғай ауыл­дардағы мек­тептің ме­йір­герлері. Олардың кәсі­билігі ба­лалар сау­лығына септігін тигі­зері анық.

– Медицина мамандарын стимуля­циялық оқытудың тиім­ділігі неде? Қан­дай нәти­же күтуге болады?

– Стимуляциялық оқыту бо­лашақта көр­сетілетін медици­налық көмектің тиім­ділігі мен қауіпсіздігін қамтамасыз ету­ге мүмкіндік береді. Білік­ті­лі­гін арттырып, заманауи жо­ғары тех­нологиялық жаб­дық­­­та жұ­мыс істей алатын кадр­лармен қам­­тамасыз ету мә­се­лесін шешу­ге көмек­теседі. Сон­дықтан кол­ледж­­дің стиму­ляциялық мате­риал­дық-техни­ка­лық базасын жақ­­сартуға баса мән берілді. Игі бас­тамаға об­лыс әкімі Нұрлыбек Маш­­бек­ұлы тікелей қолдау біл­дірді. Ор­та­лықтың заман талабына сай мате­риалдық-техникалық жарақталуы үшін өткен жылы қаражат бө­­лініп, 3 вир­туалды оқу кабинеті заманауи оқу құрал­дарымен жабдықталып, соң­ғы модельдегі 50 моноблок сатып алынды. Білім ордасының спорт залы күр­делі жөн­деуден өтті. Биыл тағы облыс бюд­же­тінен қар­жы бөлініп, оқу процесіне аса қажетті медициналық білім бе­руге ар­налған динамикалық плат­формадағы же­дел жәрдем сти­муляциялық оқу-жат­тығу ке­шені орнатылды. Стимуля­ция­лық ор­талық қызметін колледж студенттері ғана емес, келісім­шарт негізінде қаладағы 7 емхана және 2 аурухана қызметкерлері қол­данады.

– Жаңа технологияны оқу жүйесіне енгізу бағытында қан­дай жұмыс атқа­рылып жатыр?

– Уақыт талабына сай білім алу­шыға да, оқытушыға да зама­науи техни­калық құрал-жаб­дық­тармен қамта­масыз еттік. Ин­тер­активті тақталар, прин­тер, сти­­муляциялық тренажер-мане­­кен­дер алы­нып, оқу бөлме­лері за­манауи жиһаз­дар­мен жаб­дық­талды. Оқытушылардың дәрі­сін таспалауға және жергілікті ме­­йір­гер­лерге тәжірибелік мақ­сатта әдіс­те­мелік құрал ретінде ұсынылатын видео кон­тенттерді сапалы дайындау мақса­тын­да за­ма­науи бейнестудия ашылды. Де­меушілік көмек есебінен «Фар­­мация» мамандығы сту­дент­­те­рінің практикалық сабақ­тары үшін емдік өсімдіктер өсі­­ретін «Жасыл дәріхана» жы­лы­жайы салын­ды. Сонымен қа­­тар Алматы ботаникалық ба­­­ғы­ның дәрі­лік өсімдіктер зерт­хана­­сы­­мен келі­сім­­шарт жасалып, дәрілік өсім­діктер егілді. Ке­­лі­сім негізінде студенттер Ал­маты бота­никалық бағы – Ботаника және фито­ин­тро­дукция инс­титутының құ­ра­­­мын­дағы ғылыми-зерттеу ме­ке­­ме­сінде оқу-өн­дірістік прак­ти­­ка­дан өтті.

– Халықаралық серіктестік­ті жолға қоюдан қандай нәтиже бар?

– Оқу орнының басты бағыт­тарының бірі – халық­аралық се­ріктестікті нығай­ту. Бұл мақсатта Германия, Түркия, Өз­бекстан, Қыр­ғызстан, Латвия секілді ел­дердің жетекші медициналық ме­кеме­лері және медициналық оқу орындары­мен се­ріктестік ке­лісімге келдік. Отандық ме­ди­­­циналық оқу орындарымен, ғы­лыми зерттеу нысандарымен ынтымақтастық орнаттық. Гер­манияның SES – Senior Experten Service, яғни мейіргерлік эксперттер сервисі компаниясымен меморандум аясында 3 эксперт және «Страдыня» Рига (Латвия) университетінің халықаралық экс­­перті облысымызға келіп, ме­йіргерлік күтім, акушерлердің тә­жірибелік дағдысын көтеру мақсатында шеберлік дәрістерін өткізді. Түркия мемлекетінің «Me­dicana Atasehir» және «Medipol Mega» клиникалар желісімен ме­морандум қабылдадық. Меморандум аясында колледждің 20 оқы­тушысы аталған осы екі клиникада және «Acibadem», «Liv Hospital», және «Medical Park» мекемелерінде тәжірибе алмасты. Сонымен қатар Өзбекстан Республикасының «Әбу Әли Ибн Сино» қоғамдық денсаулық техникумында 12 оқытушы, Лат­вияның «Страдыня» меди­цина­лық университетінің Рига бірін­ші медициналық колледжінде 18 оқытушы тәжірибе алмасу сатысынан өтті.

– Студенттер де Латвияда оқуын жалғастырып жүр екен…

– Иә, Латвияның «Страдыня» медици­налық университетінің Рига бірінші меди­циналық кол­леджінде «Стоматоло­гия», «Ем­деу ісі», «Фельдшер» білік­ті­ліктері бо­йынша студен­тіміз оқу жылының 2 семестрін аяқтап кел­ді. Сонымен бірге бір­лескен се­ріктестік негізінде ішкі ака­де­миялық ұтқырлық бойынша Қы­зылорда медициналық жо­ғары коллед­жінің жоғары курс студенттері республика бойын­ша медицина қызметкерлері же­­тіспейтін ай­мақтарға, атап айт­­қанда Жетісу, Қостанай облыстары және Астана қаласының медициналық колледждерінің клиникалық базаларында оқу-өндірістік тәжірибеден өтті.

Облыс әкімінің қолдауымен 12 студент Түркияның «Medicana İnternational Hospital» клиникалар желісіне оқу-өн­дірістік практикадан өтуге және 5 студент Латвия мемлекетінің «Страдыня» Рига университетінің бірінші медициналық колледжіне бір тоқсан оқуға жіберіледі.

– Дамыған елдердің тәжіри­бесін бізге де енгізу керек болар?

– Оқу орнында Латвия тәжі­рибесін не­гізге ала отырып, па­циенттің туысқан­да­рын күтім бо­йынша оқытуға арналған «Ме­йіргерлік күтім» арнайы ка­бинеті ашылды. Онда тек ме­йір­герлердің білімін арттырып қана қоймай, төсек тартқан науқастың туысқандарын кү­тімге қажет дағ­дыларды үйретіп жатырмыз. Орталықтың қалалық емха­на­лар­мен бірлескен жұмысы ая­сында «Пациенттерді және олар­­дың туысқандарын оқыту» мек­­тебінде пациенттерге және олардың туысқандарына ойылу­дың алдын алу, та­ғайындалған дәрілерді дұрыс қол­дану туралы ережелерді, эргономика, ин­сульт, деменция, тағы басқа диагнозы бар науқастарды оңалту жолдарын үйрету жұмыс­тары жүргізілуде. Бұл көмекті тіке­лей стандартталған па­циент­тер­де ғана емес, виртуалды шы­­найы ортада жасалған әдіс­те­­ме­лер (жа­санды интеллект плат­­фор­­ма­ларын пайдалану арқы­­лы) бойынша да жүргізіп жа­тыр­­мыз. Қазіргі таңда 15 па­циент­тің өздерін және туыстарын оқыттық.

– Уақыт бөлгеніңізге рақ­мет!

Сұхбаттасқан:

Назерке САНИЯЗОВА,

«Сыр бойы»